Followers

Thursday, November 11, 2010

TUHAN SAJA YANG TAHU

Masa ni Hanya kawan-kawan baik aku.. amir, udin, yap & lemunk ja yg dtg melawat.TQ fewind..

Hampir sebulan telantar kt wad. Bosan!! hari-hari makan benda yg sama.. hari-hari kene makan ubat.. tu la salah 1 pekara yg membosankn dlm hidup ni. cukup time mkn ubat, cukup time ambik darah.. sampai dh xde dara.. eh silap... bkn dara.. tp darah ok.. n now sampai skrg ni keje aku tiap2 bulan ulang alik spital JB. tp dh bpe bulan ni x de dpt col dri spital pon soh g jb.. bagus la.. save sikit aku..kalau g sana pon balik2.. dia pasang wayer penuh 1 kepala aku ni.... x cukup kt kepala dia pasang wayer.. sampai badan2 aku pon dia nk pasang.. dh mcm R O B O T pon ade aku tgok.. hehehehe ... tp perisitwe yg paling best kt wad dlu... dpt usya nurse2 pelatih.. comel2 nyew... ade dri klate.. dari ganu... docter2 pelatih dia pun cun2... ikut kn hati rasa nk duduk je tros kt wad tu.. leh tatap muke diaorg sume.... n pengalaman 1st time nek Ambulance x kn dilupakan... padahal masa dlm ambulance tu aku ok je.. leh bagun duduk sana duduk sini.. tp driver ambulance tu bawak ambulance mcm aku ni dh nazak je... apa da....siap pasang lampu dgn bunyik-2 lagi..  owh burung...

Tapi aku terharu dengan sikap kawan2 aku yg slalu ambik berat tentang aku.. terutama skali amir n Yap.. mcm nk nanes pon ade ni.. huhuhu tp aku tahan.. aku terharu sebb diaorg x kire waktu dtg tok melawat aku.. kadang2 pagi, kadang2 petang, kadang2 malam, kadang2 tengah malam.. kadang2.. eh.. bpe banyak kadang2 da.... bagus nya diaorg ni... jadi kawan aku.. sebab diaorg xpnh lupakan aku.. ingt lagi masa 1 mlm kat wad tu... aku tgh lapar gile tahap gula-gula cap perahu layar... aku dh x tw nk mintk tlg sapa.. tgok staff nurse sorg pon xde.. ntah kemana tah diaorg.. ade yg sorg lagi tu lene tidow dibuai mimpi indah.. sampai meleleh2 air liur dia... fikir2 punya fikir.. sapa yg blh tlg aku crikn makanan... ek... hm.. aku nk msj yap n amir.. tkot mgangu time tido diaorg pulak.. maklum la jam menunjukan pukol 1pagi masa tu.. tp xper.. aku try msj yap... aku taip mcm ni... "" daud.. aku lapar la... aku nak makan nasi ayam dalam kuali.. boleh blikan untuk aku x? ""(aku kalau msj diaorg memang style mcm tu..gile2 vavi village la katakan..) tp dia x balas.. aku ingt kn dia tido ke apa.. masa tu... perot dh bekeroncong kelaparan dah... nk x nk kne thn je la..tuppp!! tup!!! lbh kurg 30minit 14 saat berikutnya... aku dengar org ketok tingkap wad aku.. aku dh gelabah dh masa tu.. maklumla HOSPITAL kan.. mcm-mcm ada!!! bak kata pak cik kt iklan ASTRO tu...aku jeling2 la ke arah tingkap tu.... tgok2 jew si yap n amir... dengan riak muke yg tesenyum nampak gigi je.. (Dia org tu boleh la tahan Malap cuaca kulit ). aku bukak je tingkap.. tuup!!! tupp!!! dia hulur 1 bungkus makanan.. pergh!!!! TERHARU TAHAP IKAN LUMBA2 MAKAN ROTI CANAI CICAH BUDU. bukak2 je bungkusan tu,, pergh!!!! Nasi ayam.... tapi bukan yg dalam kuali... punya,,, ni nasi ayam dlm polistrin..x kisah la dlm apapun.. dlm baldi ke.. besen ke... tapawer ke... janji nasi ayam.. baru aku tw kawan aku ni perihatin org nya... apapun TQ geng,, jasamu tetap ku kenang.

apapun aku nk ucapkan trima kasih pada kwan-2 aku yg x jemu2 support aku... kepada mak abah, along angah, acik, busu, TQ.. u all sume nadi kehidupan aku..

syukur kepada tuhan kerana aku masih boleh lihat alam yg indah ni..  TQ ya ALLAH..

8 comments:

Mama Qiestina said...

weeeeeyai ngeri den!

tula hargailah nikmat sihat dan 5 perkara sebelum 5 perkara org kata :D

Mariana said...

hi nice blog
already follow u and add ur link...
follow me back ya
http://diarialeesya.blogspot.com/

Sayang ♥Bee said...

huhuhu mcm2 pekara dh diamalkan... tp kuasa tuhan kn...

Sayang ♥Bee said...

Hi Mariana,

thanx....

Salam kenal yeee...

vanilla ice said...

salam
boleh thu x ape tajuk lagu ni?
sy dh lame cr lagu ni, tp xthu tajuk

Sayang ♥Bee said...

vanilla ice :: w,salam... lagu ni... tajuk nya KU INGIN KAMU. penyanyinya ROMANCE. =). suka ke lagu ni?

vanilla ice said...

thx for the info
sgt3 suka,heheh,thx again...appreciate it

Sayang ♥Bee said...

welkombing... hhehehehe.. enjoy k dgn lagu tu.. tgkap leleh.. hehehehe