Followers

Friday, November 19, 2010

SESI SUAI KENAL DENGAN BAKAL MERTUA.

HUHUHU.. malam raya haji yg lepas aku pg rumah sakinah. dengan tujuan,, xde tujuan.. tp dipelawa oleh famly sakina.. untuk mkn malam bersama..Menu malam tu sup tulang.. Pergh!!! masyukk beb... tp sblom aku sampai rumah sakinah.. perasaan bedebar-debar ni... tahap gile-gile la.... dupp dapp dupp dapp!! jantung ni....  maklumla 1st time dok makan besama dgn famly dia...

Tapi bile dh sampai... jejak je kaki aku kt laman rumah sakinah... rasa cm x sabar pun ade nk jumpe famly dia.. pelik bin ajaib btol perasaan ni...

Masuk2 ja rumah dia.. aku bg salam.... masuk2 ja... trus jumpa mak dia.... apa lagi... salam bakal mak metua la.... kononnya... cover baik la... tp aku memang baik pon kn kn kn.. tp masa tu bapak sakinah ni xde.. pg surau.. aku pun tgu la... kebiasaan nya... bapak ni garang sikit... bedebar2 jantung ni... tgu kt dlm rumah tu.. sampai masa nya bapak dia balik... aku pun trus salam bapak dia.. fuh... x sangka.. rupanya bapak sakinah ni... sempoi org nya... baik... tegas  tu memang ade.. tp cre dia ckp buat aku jd tenang je...

apa lagi... famly dia pelawa aku ke meja makan... mula2 memang rasa malu.. tp pikir kn time tu memang tgh lapa... tepaksa la aku buang perasaan malu tu.. hehehehe duduk je... trus baca doa makan.. nasib bukan aku yg kne baca doa mkn.. lau x mau mengigil kepala lutot ni..habis je baca doa.. trus mkan.. sambil2 mkn tu.. sambil2 la borak2 kosong + berisi sikit.. yg borak kosong nya.. dia tnya kabar aku.. sehat ke... tnya pasal famly....n bla bla bla... tp borak yg berisi nya.. dia tnya pasal keje aku... huh... takot jgk aku nk ckp aku keje apa... maklum la keje org sush...tp aku beranikn diri n jujur ckp trus trang yg aku keje apa... n aku tgok respot fmly sakinah tu ok...cuma bapak dia... ade smash!!! aku sikit pasal keje... dia ckp... cm ni.. "Pakcik x kesah anak ni keje apa... janji jgn tuka-tuka keje."yg aku pelik tu... sikit2 bapak sakinah ni sebut nama saharuuddin.. ntah sapa saharuddin tu pun aku x knl... dia suruh aku ikut contoh si saharuddin tu...blurrrr jgk aku masa tu..... huhuhuhu cm lawak pun ade... siapa saharuddin tu????/ huhuhu ahhh tu x penting... yg penting... aku dh slamat di wawan cara oleh famly sakinah...

Apapun aku rasa senang hati sgt... sbb aku dh dpt kenal lebih rapat lg dgn famly dia... cuma yg blom knl lagi dgn abg sulung dia,, abg edy akak no.2 kak Y n abg dia no.4 abg ajib.. huhuhu....bile la agak nya dpt beramah mesre dgn mereka.. dgn kak yatt... dh beramah mesre.... apapun mision aku ni blom complet lg... huhuhuh..

isitimewanya :: Bapak sakinah ni n Mak n abah aku rupanya kawan baik.. hehehehehe.. ade poin kt situ....

Peliknya :: 1. Sakinah ckp.. mak dia... kalau tnya aku.. cm polis trafikk... tp mlm tu relex ja aku tgok mak dia... x banyk soalan pun... fuhh selamat...
2. Adik Sakinah ni.. kalau kt luar jumpe aku.. dia la paling kecoh... boleh la aku cop dia... cha ribot..tp mlm aku dtg umah sakinah tu.. aku tgok cha ribot ni la yg paling malu2 cat.. meoow meoow~ heheheh kalau tabur fiskes,, mesti dia  malu-malu nk mkn.. heheheheheh.

APAPUN... KENANGAN MALAM TU X KN AKU LUPAKAN.. TERBAIK... BEST WOOOWW~

2 comments:

Mama Qiestina said...

CECCEEEEEEEEEEEEEWAH PAK LANG!

dah jupe atok nenek qies yeeeeeee?
amacaaaaaaaam ketar lutut? hahaha.

besh kan atok nenek qies.derang sgt baiklaaa.sgt mengalukan tetamu gituu..dan sgt penyayang kat anak-anak.

akakakakaa part mak cu memalooo tu tak menahan seh.hahaaha.

Sayang♥BeeBee said...

ye la... pak lang dh mengadap atokk n nenek qies.. heheheh best best... makcu qies malu2 gitu... x blh lah...