Followers

Tuesday, November 9, 2010

Kisah Mimpi Aku Yg Menyerupai Mimpi-Mimpi yang sebelum ni. Mimpi Yg sama Berulang. Tp Berlainan Babak...

Apa Yang ingin Aku Ceritakan ni. Mengisahkn Tentang Mimpi Yang sering Menghantui Tidur-Tidurku.. Tak Tahu Sama Ada mimpi ni ada makna Tersendiri Atau pun Hanya mainan Tidur.Seorang Budak kecik sering menghantui setiap Mimpi-mimpi Aku.

-mimpi aku malam tadi 23hb/6/2010 Tepat 2.30pagi aku Terjaga dari mimpi.

Kali ni Budak tu datang dgn Keluarga nya.

Watak ::

*Budak Kecik Perempuan (Yang Selalu Dalam hadir Dalam Mimpi aku)
*Seorang Lelaki (Tak dikenalai) - dalam mimpi tu lelaki ni adalah bapa kepada Budak Perempuan tu.
*Seorang Wanita (Tak dikenali) - dalam mimpi tu wanita ni adalah ibu kepada Budak Perempuan tu.
*ketiga-tiga watak ni ketika dalam mimpi aku tu. keadanya baru saja Lepas kemalangan.Muke diaorg penuh dgn Luka dan parut.Berpakaian serba putih yg dipenuhi darah.

Lokasi ::

*Di Tengah-Tengah Hutan yang aku tak tahu akan wujud nya atau tidak.Tapi mempunyai 1 bandaraya yg pesat dalam Hutan tu.

Kenderaan ::

*sebuah ambulance

Haiwan ::

*seekor Anjing hitam (anjing ni dalam mimpi aku slalu menyalak bila budak tu datang kepada aku)

Permainan ::

* Teddy Bear (selalu dipegang Oleh Budak Perempuan tu)

- Aku tak tahu apa makna mimpi aku ni.. sebab dia datang berulang-ulang boleh dikatakan setiap hari..Budak perempuan tu akn selalu hadir dalam mimpi aku. dan ia akan hadir dng situasi yg berbeza-beza.tp mimpi aku malam td amat mengerikan bagiku. kerana budak perempuan tu hadir dengan keluarganya dalam keadaan muka berparut-parut dan luka. sambil baju putih yg mereka pakai belumuran darah yang masih basah.dalam mimpi aku mlm td. aku ade menegur Bapa kepada Budak Perempuan tu.. Ketika tu mereka sekeluarga sedang duduk di atas tembok batu. sambil memerhatikan setiap Gerak-geri aku.. sambil didorong nyalakan anjing hitam tu yg tak henti-henti. Bila aku pergi kepada mereka.. dan bertanya kan.. akan kenapa keadaan mereka sekeluarga jadi sedemikian.. mereka hanya berdiam diri sambil memerhatikn kepada aku.. dengan renungan mata yang tajam.Bila tiba masa aku Berpaling muka untuk meningal kan mereka.. baru bapa kepada budak tu mengeluarkan suaranya yang agak mengerunkan.. dengan Berkata.tolong kami. Belikan kami air Nescafe Panas!. aku Tanpa Banyak Bertanya Terus Bergegas pergi dan sampai di satu tempat aku Terjatuh rebah ke bumi aku Terus Terjaga dari mimpi aku.. aku lihat jam waktu tu tepat pkl 2.30pagi. waktu aku bagun tidur untuk besiap pergi ke tempat kerja.

Aku Harap kalau ade sesiapa yang tahu akan makna mimpi aku ni.. Dapatlh koorg kongsi-kongsi kn dengan aku. aku Tak percaya Pada mimpi2 aku tu. Tp Bila Aku terdengar segelintir org2 tua kata mimpi seperti aku tu ade makna.. aku cuba juga nk tahu apa maknanya. Tp kepercayaan aku 100% kepada Allah s.w.t dan apa pun yg berlaku kepada aku selepas ni.. aku berserah kepada Allah s.w.t .

*yang aku pelik... kenapa Lelaki tu mintk aku Blikn Air Nescafe panas? apa kenemengene? pelik...

*Siapa Budak perempuan tu? Selalu saja dia hadir dalam mimpi-mimpi aku.. dengan Teddy Bear dia yg tak lepas2 dari tgn dia.

*kenapa stiap kali budak perempuan tu dtg.. ada saja anjing hitam tu menyalak? hm??

ya Allah ya tuhan ku.. berikan aku kekuatan..untuk terus jalani kehidupan seharian aku. andai ini ujian dari kau..kepadaku.. aku redha..dan aku menerimanya dgn sepenuh hati..berilah petunjuk kepada hamba mu ni ya Allah. amin...

5 comments:

Mama Qiestina said...

haihh mimpi mainan tido laa.sebelum tido lenkali amik wudhu n baca doa dulu..

tapi takotttt lah mimpi fir neh!

NURUL said...

mimpi mainan tido tp kdg2 teringat2 kan

sayangbee said...

ye la.. tp yg pelik.. kenapa mimpi tu sering berulang2??

Mama Qiestina said...

mak lang + paklang..

tabung kawen da tempek, rerajin update biar masyukkkkkk n kasi cepat kawen :D

SayangBee said...

hehe.. ye la... kak yatt my sister in law to be.... kalau baik aty.. isi2 la tabung kawin tu sikit.. cpt sikit bejalan modes operandi nya... heheheh...